X סגירה
 

מכרות המלח של זלצבורג - Salzwelten Salzburg

ללכת בעקבות הזהב הלבן

אם היום מלח נחשב לתבלין חיוני אך פשוט, כזה שניתן לקנות בכל סופר במספר שקלים, בעבר הדברים נראו אחרת. בעבר המלח נחשב למשאב טבע יקר והכרחי בשל יכולת השימור שלו. המלח היווה למעשה את המקרר של פעם..

את כל זאת תוכלו ללמוד וגם לראות בצורה המוחשית ביותר במכרות המלח הגדולים של הליין הנמצאים כ- 15 ק"מ מזלצבורג. סביב זלצבורג ישנם כמה מכרות מלח כשהבולטים ביותר מביניהם, אלה שהפכו לאתר תיירותי ואטרקציה מקסימה הם מכרות המלח של האליין.

קרונות הכורים איתה יורדים למכרות
קרונות הכורים איתה יורדים למכרות

הזמן עכשיו סיור + שייט במכרות המלח של זלצבורג >>

המלח טבע את חותמו היטב באזור: פירוש השם זלצבורג בגרמנית הוא מבצר המלח ושמו של נהר הזלצך שלצידו היא שוכנת הוא בעצם נהר המלח שעל גביו שונע המלח והעבר על סירות. כעת הגיע הזמן לצלול לעומקו של המכרה כשאתם לבושים בסרבלים לבנים ולדמיין שאתם הכורים המוציאים זהב לבן מן הסלעים במכרות המלח של זלצבורג (Salzwelten Salzburg) .

לצלול לעומק המכרה 

הביקור במכרות המלח בזלצבורג מתחיל בלבישת הסרבלים הלבנים הנותנים תחושה של כורים אמיתיים. כבר כאן מתחילה החווייה. במיוחד הילדים, אך לא רק הם, יתלהבו מהמראה החדש. כעת הגיע הזמן לעלות על רכבת הכורים. בתוך מנהרה חשוכה תסעו כמה מאות מטרים אל הלא נודע. לאחר הנסיעה המסקרנת מתחילה ההליכה במחילות המסתוריות תוך כדי כניסה אל כמה חדרים.

הזמן עכשיו סיור + שייט במכרות המלח של זלצבורג >>

באותם חדרים שניכרו במכרות המלח של זלצבורג יסופר כל הסיפור: כיצד הצליחו לחצוב את המלח מן ההר וכיצד הפיקו אותו לפני כ- 2500 שנה. בין לבין תוכלו להנות מגלישה במגלשות עץ עמוק אל תוך בטן האדמה בהן ממש השתמשו גם הכורים שרצו לרדת נמוך יותר. בבטן האדמה תחכה לכם הפתעה נוספת- אגם מלח עליו תשוטו בסירה. וכן במהלך הסיור במכרות המלח בזלצבורג - עמוק בבטן האדמה תזכו גם לעבור את הגבול לגרמניה.

לצעוד בין קירות של מלח

כאשר תלכו לאורך המחילות לאורכו של המכרה תראו סביבכם גושים וקירות של מלח שנראים כאילו נלקחו מכוכב אחר. בסופו של מסלול המכשולים הכיפי והמסתורי הזה תגיעו למוזיאון המספר אף הוא על הפקת המלח במכרה המלח העתיק בעולם. בחנות שישנה במקום תוכלו להתבונן על גבישי מלח צבעוניים ובעלי צורות מעניינות. הביקור במקום הוא שילוב של כיף אמיתי של נסיעה ברכבת, שיט וגלישה במגלשות יחד עם חוויה מסקרנת במהלכה תתוודעו לסיפורו של המקום הייחודי ולא השגרתי הזה.
 

מעבר הגבול בבטן מכרות המלח בין גרמניה לאוסטריה
מעבר הגבול בבטן מכרות המלח בין גרמניה לאוסטריה